Dag Argentinië Hallo Chili - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Rola Berkhout - WaarBenJij.nu Dag Argentinië Hallo Chili - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Rola Berkhout - WaarBenJij.nu

Dag Argentinië Hallo Chili

Door: Rola

Blijf op de hoogte en volg Rola

16 Oktober 2016 | Argentinië, Salta

7 oktober: Taxi Remco bracht ons weg naar Schiphol. Na een intensieve bagage check, tot in mijn portemonnee toe, vertrokken we om 21.15 iets te later dan gepland. Na 13 uur zittend slapen kwamen we om 6.15 (plaatselijke tijd) op onze bestemming aan.

8 oktober: We hadden snel onze koffers en moesten ons melden bij de travel info balie. Daar stond een chauffeur klaar die ons naar het hotel bracht. Om 7.45 uur kwamen we in een prachtig oud en smaakvol ingericht Tanquero hotel aan. Zo'n lange vlucht eist zijn tol en we besloten maar even een tukje te doen. Om 14.00 staat immers al een fietstocht gepland door Buenos Aires.
Lopende richting Plaza de San Martin waar de fietstocht zou beginnen, dachten we nog even snel geld te pinnen, maar er kwam niets uit de automaat. Ook hier blijkt dat je moet weten bij welke bank je kan pinnen.
Een blonde Hollandse jongen genaamd Remi was onze persoonlijke gids. Gestudeerd in politicologie in Nijmegen en had zijn grenzen verlegd naar Argentinië. Woont in Buenos Aires en werkt als journalist, schrijft collums voor Nederlandse kranten en is daarnaast ook tour gide. We kregen een behoorlijk lesje geschiedenis van Argentinie en fietste ondertussen door alle imposante wijken van deze grote stad. Een fantastische manier om de stad te leren kennen.

9 oktober: vroeg uit de veren 6.45 uur transfer naar de luchthaven voor doorreis naar Salta.
(Min puntje van het hotel: voor een vroeg ontbijtje kon niet worden gezorgd.)
Deze keer de luchthaven aeroparke voor de binnenlandse vlucht.
Twee uur later streken we neer op de luchthaven van Salta waar de autoverhuurder ons opwachten. We namen de huurauto in ontvangst en vervolgde onze weg naar San Lorenzo. Daar werden we hartelijk ontvangen in de B&B van Alex en Rijkje. Nog wat boodschapjes gedaan in een leuk plaatselijke supermarkt. Met afrekenen is het wel handig dat je de goede portemonnee bij je hebt. (Bert heeft er nl 2)

• 16 Oktober 2016 - 19:55

Nathalie:

Deze is zelfs nog korter dan de vorige! Eindigt op 9 oktober!