Van Iquiqe via Colchane naar Putre - Reisverslag uit Colchane, Chili van Rola Berkhout - WaarBenJij.nu Van Iquiqe via Colchane naar Putre - Reisverslag uit Colchane, Chili van Rola Berkhout - WaarBenJij.nu

Van Iquiqe via Colchane naar Putre

Door: Rola

Blijf op de hoogte en volg Rola

18 Oktober 2016 | Chili, Colchane

17 oktober:
Na ons ontbijt namen we een taxi naar het autoverhuurbedrijf . We kregen een nissan 4x4 mee en twee jerrycans van 25 ltr elk om extra brandstof in mee te nemen.
Nadat we de koffers en ons overlevingspakket hadden ingeladen gingen we op pad. Bij een tankstation lieten we de jerrycans volgieten en vervolgde onze reis naar Colchane 240 km.
Onderweg bezochten we nog een verlaten dorp Humberstone vanwege het instorten van de nitraatproductie begin jaren 60 hebben de bewoners letterlijk alles achtergelaten en zijn vertrokken. Een waar spookstadje.
Daarna reden we kilometers lang door de dorre vlakten der woestijnen. In de buurt van Colchane werd het weer wat groener. Om 15.00 uur kwamen we aan bij het enige en beste hotel van Colchane. Heel eenvoudig. 's Morgens en 's Avonds een paar uur stroom en als we mazzel hebben ook nog een beetje warm water. Maar wat schertst onze verbazing. Tv op de kamer en Internet, wi-fi dan weer niet maar al met al meer dan we hadden verwacht. Het diner bestond uit een stukje vlees en wat friet en sinaasappelsap, want wijn hadden ze niet. Na dit geweldige diner besloten we nog een avond wandeling te maken. Dikke jas aan want het is behoorlijk fris op een hoogte van 4000 meter. Het dorpje bruist niet echt van gezelligheid en de zon was inmiddels al onder waardoor het flink koud werd. Terug op de kamer de kachel aan en maar gelijk ons gereed gemaakt om onder 3 dikke dekens te kruipen. Er was nu tenslotte nog licht. Opladers in de stekkerdoos om de stroom die we nu hebben optimaal te gebruiken.

18 oktober:
Vandaag dan 240km offroad naar Putre.
Na een eenvoudig ontbijt vertrokken we rond 9.00 uur vanuit Colchane richting Putre. Een rit van 240 km geheel offroad dwars door 3 natuurgebieden heen. Een prachtige stoffige route. Onderweg zagen we veel lama's, alpaca's en vicunas tegen.

• 18 Oktober 2016 - 21:19

Nathalie: